Ναυτικό σαλόνι 2006.
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, με την έναρξη του 28ου «διεθνούς» ναυτικού σαλονιού Αθηνών (11-19 Νοεμβρίου) πήρα των οματιών μου (συν γυναιξί και τέκνοις αφού το ενδιαφέρον της οικογένειας για την αγορά του νέου φουσκωτού ήταν έντονο) και κίνησα για την Αθήνα. Δυστυχώς η Θεσσαλονίκη παραμένει φτωχομάνα απ’ όλες τις απόψεις με τις εκθέσεις που αφορούν το υγρό στοιχείο να είναι απλώς για κλάματα. Τέλος πάντων.
Το Ανατολικό αεροδρόμιο ήταν ο χώρος που την φιλοξένησε ακόμη μια χρονιά , δημιουργώντας μου όμως την εντύπωση ότι φέτος (παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις του ΣΕΚΑΠΛΑΣ και της διοργανώτριας εταιρίας), η έκθεση ήταν μικρότερη σε αριθμό συμμετοχών αλλά και στον χώρο που καταλάμβανε. Με το ενδιαφέρον μου να περιορίζεται στα φουσκωτά σκάφη, προσπέρασα γρήγορα τους εκθέτες που είχαν τοποθετηθεί ( ?) -και ήταν αρκετοί κατά την γνώμη μου- στον ανοιχτό χώρο μπαίνοντας στους στεγασμένους χώρους της. Εκεί μπορώ να πω ότι τα πράγματα για τα φουσκωτά σκάφη ήταν κάπως καλύτερα από άλλες χρονιές. Καταλαμβάνοντας στο σύνολό τους ένα συγκεκριμένο χώρο βοηθούσαν κατά κάποιον τρόπο τον ενδιαφερόμενο στην έρευνα του και δεν τον ανάγκαζαν να χάνει τον χρόνο του ψάχνοντας ανάμεσα σε άλλες κατηγορίες σκαφών να βρει αυτό που θέλει..
Αυτό που θα μπορούσε να χαρακτηρίσει το φετινό σαλόνι είναι, κατά τη γνώμη μου, ο σαφής προσανατολισμός πλέον των Ελλήνων αλλά και ξένων κατασκευαστών φουσκωτών σκαφών στο μέγεθος. Όλες σχεδόν οι εταιρείες είχαν να παρουσιάσουν κι από ένα «τέρας» άνω των 8 μέτρων με τα καμπινάτα και τα sport cabin να έχουν τη τιμητική τους.. Εάν πω ότι πλέον σκάφη των 6,5 και 7 μέτρων θεωρούνται «μικρά» δεν θα είμαι καθόλου υπερβολικός!
Φαίνεται ότι η στροφή των κατασκευαστών στην λογική των λίγων αλλά ακριβών φουσκωτών είναι πλέον δεδομένη δυστυχώς για εμάς!
Σε αντίθεση με το γούστο μου, τα sport cabin μάλλον είναι και η κατηγορία που ζητά ο περισσότερος κόσμος και που οι κατασκευαστές έδωσαν φέτος όλη τους την προσοχή! Το πιο όμορφο? commander 33 με το φινίρισμα του να μην έχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχα Ιταλικά ( marco κλπ) .
(η αφεντομουτσουνάρα μου ανακρύνοντας τον πωλητή :)))
Το πιο εργονομικό ? MOSTRO cabin 9 με σοβαρό μειονέκτημα τον Ελληνικό ωχαδερφισμό στην λεπτομέρεια της κατασκευής.
Υπήρξαν όμως και άλλα ενδιαφέροντα όπως :
Το LASER 30 sport cabin
Σκάφος που με μια εξωλέμβια 250-275 θα κινηθεί αξιοπρεπέστατα.
APACHE 26 CABIN
Σκάφος που δοκίμασα στο προηγούμενο rib test. αλλά είχα και την ευκαιρία να το παρακολουθήσω συνταξιδεύοντας μαζί του στην Σύρο σε ένα τεσσαροπεντάρι.
OCEANIC 9,6 CABIN με την πλατφόρμα σαν προέκταση της γάστρας δίκην μπρακέτου και το αεριζόμενο chine.
Το SKIPPER 95 CABIN του φίλου κρητικού,(γειά σου ρε Σταυρουλάκη:)) που τα τελευταία χρόνια έχει κάνει στα Χανιά μια από τις καλύτερες μονάδες παραγωγής στην Ελλάδα
HEAVEN 34 μια Ιταλική νομίζω πρόταση με κλειστό σχεδόν όλο το κατάστρωμα.
Και άλλα πολλά που δεν πρόλαβα να δω και να φωτογραφίσω
Από ανοιχτά και σε μικρότερα μοντέλα δεν μπόρεσα να πάρω κάποια ιδέα καθότι ο χρόνος μικρός και το ενδιαφέρον μου συγκεκριμένο.
Γενικά πάντως δεν είδα κάποια ιδιαίτερη πρόταση που να ξεφεύγει από τα συνηθισμένα …..εκτός από τις τιμές τους οι οποίες έχουν πάρει πλέον γερά την ανιούσα. :((
Άντε και του χρόνου μιας και γμτ δεν αξιωθήκαμε πάλι να κάνουμε την υπέρβαση! :΄-(
ΥΓ Οι φωτογραφίες των skipper kai APACHE πάρθηκαν απο τις σελίδες τους λόγω βλάβης μηχανής.
13 comments:
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να πάρει κανείς ένα 9-10 μετρο φουσκωτό και να μην πάρει ένα κλασσικό καμπινάτο.
Απ' όσο μου λένε κάτι γνωστοί μου «φουσκωτάκηδες», έχει άλλη πλάκα! Εμένα δεν μου πολυαρέσουν γιατί κοπανάνε και πάντα με βάζουν μπροστά, λόγω βάρους, για να μην σηκώνει «μούρη»
ΥΓ καπετάνιε: η φωτογραφική μηχανή χάλασε λόγω της σιελλόροιας που σου προκάλεσαν τα νέα μοντέλα;
Σκυλε της Βαλια Καλντα
Θα ετυχες σε φουσκωτο που ορθοπλωριζει θα ελεγα ως "β καπετανιος!:-)))
Σ' αυτο που αναρρωτιεται ο Αθεοφοβος θα πω οτι απο προσωπικη εμπειρια επιλεγω κι εγω φουσκωτο καμπινατο παρα πολυεστερικο για την ασφαλεια κυριως που παρεχει σε καθε καιρο.
Εχουμε βρεθει με τον Καπετανιο σε 8-9 μποφωρ αναμεσα στις Σποραδες καπου και φτασαμε στο λιμανι της Σκοπελου περνωντας κι εκεινο τον καβο που εχει εκει κοντα, χωρις να παει η ψυχη μας στην "κουλουρη" και ανευ απωλειων. Εκτοτε τα 5αρια κι 6αρια μου φαινονται μπουνατσα! :-))
Τοτε ηταν που θαυμασα θα ελεγα τους χειρισμους του Καπετανιου σε δυσκολες συνθηκες.
Αθεόφοβε , νομίζω ότι οι μαγικές λέξεις που στρέφουν τον αγοραστή στα 9-10μετρα φουσκωτά, παρά το αυξημένο κόστος απόκτησης( σε σχέση με αντίστοιχα πολυεστερικά), είναι: Εφεδρική πλευστότητα και οριοθέτηση κλίσεων. Δύο πολύ σημαντικά χαρακτηριστικά σε ώρες δύσκολες, ώρες που το μόνο που δεν σκέφτεται κανείς είναι οι χώροι ενδιαίτησης και η παραπάνω καμπίνα.
Σε καμιά περίπτωση δεν θέλω να υποτιμήσω τα πολυεστερικά (πως θα μπορούσα άλλωστε από την στιγμή που κατέχουν την πρώτη θέση στις πωλήσεις και μάλιστα με διαφορά) αλλά σαφώς και υπολείπονται σε δυνατότητες πλεύσης και στην πλαγιοδρομία αλλά και στα όρτσα. Καλησπέρα.
Βάλια κάλτα ... το "κοπάνημα" κάνει καλό στα νεφρά( λιθοτριψία) και στα οστεόφυτα. Την υγεία σου σκέφτονται βρε οι φίλοι σου και σε βάζουν μπροστά όχι για .... "σαβούρα" χαχαχαχα.
Φορούσα πάνα βρακάκι και την σαλιάρα που είχε η κόρη μου μικρή :)))
Άσε, άσε! Μου φύγανε τα σφραγίσματα από τα δόντια! Πάλι καλά που είχα αδιάβροχο και την ψιλογλίτωσα την πούντα. Ο στόχος, όμως, επετεύχθη! την εντυπωσιάσε την πιτσιρίκα ο (όντως β') καπετάνιος κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς στεγνότερα!
αερικό.. πόσες φορές σου είπα ότι ο μαλέας ο λιμενικός έκανε λάθος στα μποφόρια !!Ήθελε να μας την πει αυτό είναι όλο. :))
Κάβος του Αι Γιώργη λέγεται και είναι στο στενό Αλόννησου Σκόπελου.
Εκεί είδα και για πρώτη φορά πριν από χρόνια τι θα πει "σπιλιάδες"!!
Και πέρσι για Κυκλάδες 5αρια και 6αρια είχε αλλά δεν μου είπες ότι έκανε μπουνάτσα χαχαχαχα.
Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα said... "Άσε, άσε! Μου φύγανε τα σφραγίσματα από τα δόντια!"
Άλλαξε οδοντίατρο λέμεεεε.
Ο εντυπωσιασμός θα έλεγα είναι ο πρώτος λόγος που κάποιος παίρνει για πρώτη φορά φουσκωτό. Δες τις αγγελίες τον Σεπτέμβριο και θα καταλάβεις!!2 μηνών σκάφη και πωλούνται όσο όσο.
Τρώει ο άλλος παραμύθι( αβύθιστα κλπ) του έρχεται και κανένα 6αράκι μεσαρία και μετά τις προσευχές στον Αι Νικόλα το βγάζει στο σφυρί :))
Για επίδειξη, ε;
Έλα όμως που η θάλασσα δεν έχει πεζοδρόμιο να κάθουνται τα κοριτσάκια να σε χαζεύουν!
Λες να βγω παγανιά το Σεπτέμβρη να ψωνίσω κοψοχρονιά από κάναν μουλιασμένο;
Με λίγη υπομονή μπορείς να βρεις ΤΗΝ ευκαιρία :))
Ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος είναι οι καλύτεροι μήνες αγοράς ενός σκάφους είτε πρόκειται για μεταχειρισμένο είτε για καινούργιο. Για το μεταχειρισμένο τα είπαμε , για τα καινούργια όλοι οι κατασκευαστές τους μήνες αυτούς έχουν ζόρι να κλείσουν την χειμερινή παραγωγή τους με αποτέλεσμα να είναι αρκετά ( έως πολύ) ελαστικοί στις τιμές τους.
Όρμα και μην σταματάς με τίποτα :)
Είχες άλλο πριν ή θα είναι το πρώτο σου?
Σιγά μην είχα (και σιγά μην αγοράσω!). Εγώ, καπετάνιε, είμαι του βουνού και του λόγγου!
Όχι, δλδ, πως άμα βρεθεί καμιά παρέα με σκάφος δεν έρχομαι για σαβούρα!
Πάλι στα γνώριμα αγαπημένα σου θέμα, καπετάνιε;
Γι' αυτο υπάρχουν τα χόμπυ δειμο , για να ηρεμούμε! :-))
Post a Comment