"sea diamond"
2. Μια αντρίκεια και σοφή ( με σώους όλους(?) τους επιβάτες) απόφαση "σιωπηρής" εγκατάλειψης του πλοίου.
3. Μια ηρωική προσπάθεια ( με μια κλίση που ξεπερνούσε της 12 μοίρες και ένα τεράστιο ρήγμα στην κοιλιά ) ρυμούλκησης του πλοίου στα αβαθή(?) ενός κρατήρα ηφαιστείου με πρωτόγονα μέσα!.
4. Ένα "ναυάγιο" υπευθυνοανεύθυνων με την γνωστή φάρα των μετά Χριστόν προφητών και παντογνωστών.
5. Κι ένα σκληρό και συνάμα απάνθρωπο παιχνίδι οικονομικών παζαριών ..
..είναι αυτά που αποτυπώνονται στο μυαλό και την ψυχή μου που σε συνδυασμό με τις παραπάνω εικόνες με πληγώνουν αφάνταστα.
18 comments:
Υπάρχουν αρκετά "μετέπειτα σενάρια διαπλοκής". Εξοργίζομαι για έναν και μόνο λόγο, αδιαφορώντας για όλα αυτά: Γιατί απλά δεν έκοψαν τον κώλο τους (ευγενικά ευγενικά και συγνώμη κι όλας) να μην φτάσουμε να έχουμε 2 νεκρούς και βυθισμένους τόνους μαζούτ και τοξικών στο Αιγαίο; Και άντε και φτάσαμε ως εδώ. Γιατί από το Πάσχα δεν έκοψαν τον κώλο τους να ανεβάσουν το πλοίο πάνω ώστε να μην υπάρχουν οικολογικές συνέπειες; Κοστίζει; Μου είναι αδιάφορο, να πουληθεί η εταιρεία μέχρι και το τελευταίο σκαμπώ και να εργάζονται οι κληρονόμοι μέχρι 10της γενεάς για την αποπληρωμή.
Αλλά έτσι είναι, θέλουμε να κερδίζουμε χωρίς υποχρεώσεις και όταν συμβεί οποιαδήποτε στραβή βγάζουμε την ουρά μας απ' έξω. Άσε το κράτος να βγάλει τα σπασμένα, αν δεν είναι και αυτό "μέτοχος" στο παιγνίδι μας. :(
Καμηλιέρη καλησπέρα.
Για τους δύο νεκρούς μην είσαι τόσο σίγουρος, αλλά κι έτσι να είναι μην παραγνωρίζουμε το γεγονός της σωτηρίας ΟΛΩΝ των υπολοίπων.
Κι εάν για το ατύχημα φέρει 100% ευθύνη ο καπετάνιος πρέπει να πάρει τα εύσημα για την μετέπειτα στάση του.
Για το θέμα του τόπου της βύθισης ,της ανέλκυσης ή της άντλησης του πετρελαίου ο τελευταίος που ευθύνεται είναι ο καπετάνιος και το πλήρωμα του.
Ασφαλώς και θα ενώσω την φωνή μου με την δική σου στο "ΒΓΑΛΤΕ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΤΩΡΑ" ανεξαρτήτως κόστους.Για το κουφάρι του σκάφους η θάλασσα έχει τον τρόπο της να το μετατρέψει σε πηγή ζωής μην σε στενοχωρεί.
Μην μειώνουμε την ευθύνη του κράτους το οποίο είναι για μένα συνυπεύθυνο. Τα περισσότερα λιμάνια στα νησιά μας είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα ειδικά για τα μεγάλα βαπόρια. Και το κράτος τα κονομάει ξέρεις από το όλο θέμα, γι αυτό καλά θα κάνει ( ανεξάρτητα της νομικής κάλυψης) να μην νίπτει τας χείρας του!
Το ποστ μου βγήκε σαν μια προσπάθεια να βάλω κάποια πράγματα στην θέση τους σε ότι έχει να κάνει με τον καπετάνιο και το πλήρωμα του που έπεσαν σαν γύπες όλοι( για το δικό τους συμφέρον ο καθένας) να τους φάνε!!
"Δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται"
Το θέμα όμως της "πτώσης της δρυός" είναι ανοιχτό, αν όχι και αρκετά πονηρό...
Καλό βράδυ
Μετά την ..."πτώση της δρυός" εμπλέκονται αρκετοί πονηροί φίλε "Mάρκο"! Ο πολύς κόσμος δεν μπορεί να φανταστεί τι σημαίνει διάσωση σκάφους από τρίτους και ποια δικαιώματα απορρέουν απ αυτήν. "Είναι πολλά τα λεφτά Άρη" με τον συναισθηματισμό να πηγαίνει περίπατο και όχι μόνο απ την ιδιοκτήτρια εταιρία αλλά απ ΟΛΟΥΣ τους εμπλεκόμενους. Δεν θέλω να αναφερθώ σε περιστατικά φίλων που βρέθηκαν στην δυσάρεστη θέση να κινδυνεύει το σκάφος τους .
Θα μου επιτρέψεις όμως να θεωρήσω τον καπετάνιο και το πλήρωμα του ως περίπου άμοιρους ευθυνών για το τι έγινε στις ώρες που ακολούθησαν της αποβίβασης όλων των επιβατών.
Με την ανάμιξη τοπικών φορέων( λιμεναρχείο, διασώστες κλπ) ιδιοκτήτριας εταιρίας , ασφαλιστικής εταιρίας, υπουργείο ναυτιλίας κλπ ο ρόλος του μετατράπηκε σε σχεδόν εκτελεστικό και μόνο. Απόψεις και μάλιστα κάθετες που αναγάγουν τον καπετάνιο ως μόνο υπεύθυνο για την τύχη του πλοίου μόνο ως εκ του πονηρού μπορώ να τις εκλάβω.
Καλό βράδυ και σε σένα φίλε μου.
Μα όπως είδες δεν τα έβαλα με τον καπετάνιο και αδιαφόρησα για τα σενάρια, αν και δεν είμαι 100% σίγουρος πως δεν φέρει μια μικρή ευθύνη για "υποκινούμενους" χειρισμούς - αντιδεοντολογικούς - μπράβο του που έβγαλε τον κόσμο σώο. Δεν ήμουν εκεί και δεν μπορώ να ξέρω, ούτε θα μάθω την πάσα αλήθεια για να κρίνω. Αντιθέτως πιστεύω πως θα έπρεπε να καταλάβουμε όλοι πως υπάρχουν και ατυχήματα, όσο τέλεια τεχνολογικά και αν είναι τα πλοία/αεροπλάνα/διαστημόπλοια κτλ. Η τεχνολογία δεν αντικαθιστά τον άνθρωπο (και σταντίζομαι όταν ακούω φράσεις στυλ: "μα πως βούλιαξε ένα τόσο τέλειο πλοίο"). Ούτε θεωρώ ότι είμαστε τέλειοι στις υποδομές.
Όμως με ενδιαφέρει το γιατί δεν φρόντισαν και να μην έχουμε αυτή την κατάληξη.
Όσο για το κουφάρι μην είσαι σίγουρος...
Τα τοξικά από τις μπαταρίες και τις ηλεκτρικές συσκευές, τα απορρυπαντικά και όλα τα υπόλοιπα που κουβαλάει ο άνθρωπος είναι το ίδιο επικίνδυνα με το πετρέλαιο. Και αυτά δυστυχώς θα μείνουν μέσα.
:(
Ανέλκυση όλου του κουφαριού, τώρα, με έξοδα της εταιρείας και όχι του κράτους. Αρκετά τσεπώσανε. το επιχειρείν συνεπάγεται και ευθύνες.
Το ανθρώπινο λάθος υπάρχει ΠΑΝΤΑ ως σενάριο σε οποιοδήποτε τεχνολογικό επίτευγμα . Αυτό εξάλλου το κατάλαβε καλά η ανθρωπότητα με το ατύχημα του Τιτανικού ( προχθές, 15 του μηνός, είχαμε και την επέτειο ).
Για το κουφάρι, είμαι πολύ σίγουρος.
Η αναζήτηση ναυαγίων αφορά πολύ κόσμο (δύτες, ψαράδες κλπ) ακριβώς για τον λόγο της πλούσιας θαλασσινής ζωής που αναπτύσσεται πάνω του.
Οι μπαταρίες και πολλά από άλλα μπορούν να απομακρυνθούν εύκολα εφόσον το βαπόρι σταθεροποιηθεί στο βάθος που βρίσκεται τώρα.
Η απαίτηση της ανέλκυσης είναι λίγο αυθαίρετη νομίζω, καθότι δεν νομίζω ότι προκύπτει ως υποχρέωση από πουθενά. Και οι επενδύσεις γίνονται βάση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων που απορρέουν από τους κανονισμούς . Το σχέδιο αλλά και η άντληση του πετρελαίου όπως και η μέριμνα για την αποφυγή περιβαλλοντικής καταστροφής είναι μέσα στην υποχρέωση της εταιρίας και πρέπει να υποχρεωθεί να το πράξει τάχιστα. Υπάρχει πάντα βέβαια η δυνατότητα να το κάνει η πολιτεία και να στείλει τον λογαριασμό στην εταιρεία, κάτι που προβλέπεται, γι αυτό καλά θα κάνει ο μορφονιός του υπουργείου να μην παριστάνει τον ανήξερο και τον αδιάφορο.
Καλημέρα σου καμηλιέρη :)
Ενδεικτικό της ζημίας αλλά και των προθέσεων της ιδιοκτήτριας εταιρίας είναι ένα ρεπορτάζ της εφημερίδας Έθνος που δείχνει ότι το πλοίο ήταν υποθηκευμένο! Αυτό σημαίνει ότι η αποζημίωση που θα προκύψει από την ασφαλιστική εταιρεία θα πάει όλη στις τράπεζες! Μέχρι και για εσκεμμένο ατύχημα μίλησαν κάποιοι φωστήρες !!
Χαμός, μόνο αυτό μπορώ να πω. Φτάινε όλοι οι άλλοι εκτός από εμάς. Μϊα τραγωδία, που κανείς δεν ξέρει γιατί και όλοι τάχα έκαναν καλά τη δουλειά τους. Ευτυχώς αποτελεί διαφήμιση για την Ελλάδα.
Δείμο αυτό θέλω να κάνω σαφές με την πρώτη παράγραφο του ποστ μου.
Ανθρώπινο λάθος. Η παραφιλολογία που αναπτύσσεται απ την ώρα του ατυχήματος και μετά έχει τις ρίζες της στην συνομωσιολαγνία και την υπερβολή του Έλληνα.
Η λέξη τραγωδία δεν έχει θέση στο συγκεκριμένο ατύχημα, έλεος!!
Παρ ολίγο τραγωδία ναι, η οποία αποφεύχθηκε χάρη στην ΠΑΡΑ πολύ καλή δουλειά του καπετάνιου και του πληρώματος του, την "φιλανθρωπία" της θάλασσας και την συμπαράσταση των ντόπιων θαλασσινών.
Από κει και πέρα ο καθαρισμός των ακτών και η άντληση του υπολοίπου καυσίμου που παρεμπίπτοντος δεν ξεπερνάει τους 400 τόνους ( ποσότητα ελάχιστη για να θεωρήσει κάποιος ότι επίκειται οικολογική καταστροφή) προχωράει απ ότι βλέπω κανονικά.
Δεν θα υπάρχουν συνέπειες δηλαδή? θα ρωτήσει κάποιος: μα είναι δυνατόν να βουλιάξει 140 μέτρα καράβι με 1400 και βάλε επιβάτες στα 150 μέτρα από γιαλό ενός νησιού και να μην υπάρχουν συνέπειες?????
Τις λιγότερες πάμε να υποστούμε και προς αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να κοιτάμε όλοι.
Α και για όποιον ενδιαφέρεται να πω ότι μέσα στο πλοίο υπάρχουν αυτήν την στιγμή ΠΟΛΛΑ λεφτά ( για πάνω από 7 εκ ευρώ μιλάνε μερικοί) και πάρα πολλά τιμαλφή που η αξίας τους είναι ανυπολόγιστη. Αυτό για κάποιους φίλους που αναρωτιούνται γιατί απαγορεύτηκε η προσέγγιση στο σημείο του ναυαγίου απ το τοπικό λιμεναρχείο.
Τα "κουφάρια", βλέπεις, τραβούν πολλούς γύπες.
Και γι’ αυτούς που δεν γνωρίζουν να πω ότι τα 100-120 μέτρα βάθος είναι "εύκολη" υπόθεση για "πολύ" κόσμο της θάλασσας( ξένο και ντόπιο) στα μικτά αέρια .
Εξάλλου κάπου κοντά στα 100 και βάλε μέτρα είναι και οι δυνατότητες μιας ελεύθερης κατάδυσης( χωρίς μπουκάλες) από "αρκετούς" . Ως τάξη μεγέθους το αναφέρω.
Πέρα από τις σεναριολογίες, φοβάμαι ότι και οι σαντορινιοί πρωτοστάτησαν να πάει αλλού να βυθιστεί το βαπόρι, για να μην τους χαλάει» το ντεκόρ...
Αν πιστεύεις πως μπορεί να εξασφαλισθεί τάχυστα (ήδη αργήσαμε, έπρεπε να έχουν απομακρυνθεί χτες) η μεταφορά των τοξικών, πάω πάσο. Δεν είμαι ειδικός. Αλλά πρέπει τα τοξικά να απομακρυνθούν χτες...
Έτσι όπως πάμε όμως αυτό, το σχέδιο άντλισης θα ολοκληρωθεί μάλλον όταν διπλασιαστεί η τιμή του πετρελαίου. :(
Σιγά να μην άφηναν να μπατάριζε μόστρα στο λιμάνι!
Καροτσάκι το παένανε βαλια κάλντα.
Αυτό δεν είναι κακό ντε και καλά αλλά να μην λένε και ότι να ναι και τους ακούει ο κόσμος. Αν δεν ήθελε ο καπετάνιος λέει ας έκοβε κάβους!!
Μα έκοψε μια φορά κι άλλη να κόψει??
Τονε βρήκαν μικρό ( 35 χρονών όλο κι όλο ) και πάνε να τον κάψουν! Λες και μονάχος του έγινε καπετάνιος στο βαπόρι! Φέτος πρώτα ταξίδια έκανε σαν πρώτος και 2 φορές πήγε Σαντορίνη όλο και όλο. Έκανε μαλακία , μεγάλη μαλακία και το έριξε στην ξέρα. Αυτό και τέλος. Από κει και πέρα φάνηκε να έχει άντερα και ζύγισε τα πράγματα σωστά. Φαντάζεσαι να έδινε καμιά εντολή για άμεση εγκατάλειψη του πλοίου !! Δεν θέλω να φανταστώ τι θα γινόταν. Κόλαση.
Αλλά έτσι είναι , όλοι ξέρουν να λένε και ούτε κατά προσέγγιση δεν μπορούν να καταλάβουν τι είναι να έχεις 1500 ψυχές στο καράβι σου που έχει ανοίξει όλη η κοιλιά του και έχει γείρει στα λοξά. Και να έχεις τον κάθε μαλάκα να σου φωνάζει για απ τον ασύρματο, για απ την εταιρεία, για απ το λιμεναρχείο με τον κόσμο να ουρλιάζει στο κατάστρωμα!
Νομίζουν ότι η θάλασσα είναι στεριά και το σκάφος αυτοκίνητο που μόλις χαλάσει βγαίνεις έξω και ανοίγεις το καπό να δεις τι έγινε. Άστο γιατί τα έχω πάρει τόσες μέρες γαμώ το μαύρο κουτί τους γαμώ .... το κεφάλι τους δηλαδή.
ΥΓ. Ρε μπας και είχες κανέναν συγγενή ( παππού προπάππου) ναυτικό και του μοιασες γιατί απ αυτήν την ράτσα σε κόβω ρε παλικάρι! :))
Φοβάμαι ΄τι παρασύρεσαι σε μία κατεύθυνση που διαμορφώνεται από τα ΜΜΕ. Δεν είναι τα λεφτά ούτε η οικολογική καταστροφή -που κάποιοι κινδυνολόγοι τόνιζαν επί βδομάδας και πλέον. Το θέμα είναι ναυάγια γίνονται και θα γίνονται πάντα. Εμείς πώς προσπαθούμε τελικά να τα αποτρέψουμε; Τι κάνει το ΥΕΝ; Τίποτα. Εκεί είναι το θέμα. Αφήνουν τους εφοπλιστές να αποφασίζουν για όλα, να είναι αφέντες των θαλασσών χωρίς να ελέγχονται από κανέναν. Χωρίς καν τα απαιρίτητα συχνά μέσα σωτηρίας. Το Σάμινα ήταν μέρος της πολιτικής ανικανότητας και της εφοπλιστικής ασυδοσίας. Τα Sea ήταν απλά ένα ποσοστό του -χαμηλό ίσως, αλλά υπαρκτό. Στο μέλλον τι θα γίνει;
Darthiir , μαζί σου.
Για το μόνο θέμα που δεν παρακολουθώ τι λέγεται στα ΜΜΕ είναι αυτό. Τι να ακούσω δηλαδή από ΑΣΧΕΤΟΥΣ ανθρώπους?? Απ την πρώτη μέρα του ατυχήματος αντέχω δεν αντέχω 2 λεπτά μπροστά στην οθόνη , μετά την κλείνω.
Μην γενικεύεις το θέμα δείμο . Βεβαίως και έχεις κάποιο δίκιο με τα ερωτήματα που βάζεις αλλά είναι μεγάλη η συζήτηση και πρέπει να την κάνουμε κομμάτι κομμάτι.
Στην βύθιση του "sea diamond"( για το ατύχημα μιλώ και όχι γι αυτά που ακολούθησαν) αποκλειστική ευθύνη έχει ο καπετάνιος που σε μια δύσκολη εκ των πραγμάτων προσέγγιση επέλεξε διαδρομή ανάμεσα από την τσαμαδούρα και το γιαλό. Δεν είναι κάτι που δεν γίνεται αλλά κάποια φορά κάποιος θα την πλήρωνε , έτυχε σε αυτόν. ΌΛΑ τα υπόλοιπα είναι λόγια για να αγαπιόμαστε.
Το βαπόρι ήταν σχετικά καινούργιο ( 1986 νομίζω διάβασα), μάλιστα μετασκευάστηκε το 1999 και άντεξε 15 ώρες μετά βούλιαξε. Ένα θέμα είναι για μένα η υπερκατασκευές τέτοιων πλοίων και ένα άλλο η ύπαρξη η όχι καμπίνων κάτω από την ίσαλο. Για το πρώτο δεν έχει ευθύνη η εταιρεία (αλλά η όλη φιλοσοφία κατασκευής) αλλά για το δεύτερο έχω την εντύπωση ότι φταίει 100%. Εάν υπάρχει έστω και ένας πνιγμένος θα το πληρώσει ακριβά εάν όχι θα περάσει μπαι. Αυτά και τίποτε άλλο. Για τα υπόλοιπα όπως λέω και παραπάνω πολύ φοβάμαι ότι την μεγαλύτερη ευθύνη την φέρουν αυτοί που εκπροσώπησαν τα τοπικά συμφέροντα.
Λείποντας δεν έχω παρακολούθήσει τα γεγονότα όταν έγιναν ,αλλά από όσα διάβασα ο καπετάνιος μου φαίνεται ότι έχει σωστή άποψη των πραγμάτων.
Το κυρίως πρόβλημα πιστεύω ότι είναι τα λιμάνια των νησιών που είναι τις περισσότερες φορές επικίνδυνα για τέτοια πλοία.
Κοίτα, εγώ δεν μπήκα στη φιλοσοφία της ναυπηγικής γιατί ακριβώς αυτή την προσέγγιση δεν την ήξερα. Έμεινα στο πολιτικό σκέλος.
Δείμο , δεν είναι απαραίτητο κάθε ατύχημα να φέρει πολιτικές προεκτάσεις. Μάλιστα έχω την εντύπωση ( από εμπειρία χρόνων σε ακούσματα πολιτικών ευθυνών )ότι μόνο ένα μικρό μέρος αυτών εμπεριέχει με κάποιον τρόπο πολιτειακές παραλείψεις ή και ευθύνες. ικανές να δικαιολογήσουν τον ντόρο που γίνεται. Το ότι εμείς έχουμε την τάση να μεγαλοποιούμε αυτές τις ευθύνες είναι πραγματικά ένα θέμα συζήτησης. Να μια ιδέα για το μπλογκ σου.
Στην περίπτωση του Σάμινα η πολιτεία φέρει μεγάλη ευθύνη του γεγονότος της ύπαρξης αυτού του πλοίου. Θα έπρεπε οι επιτροπές ελέγχου να το είχαν αποσύρει από καιρό.
Εδώ όμως η ευθύνη της πολιτείας έχει να κάνει μόνο με την συνεχιζόμενη αδιαφορία (ή ανικανότητας λόγω έλλειψης κονδυλίων να δοθεί κάποια λύση) για το ασφαλές της προσέγγισης τέτοιων μεγάλων πλοίων στα λιμάνια μας. Έμμεση ευθύνη λοιπόν και τίποτε παραπέρα.
Για τον κόσμο που δεν γνωρίζει να πω ότι στην Σαντορίνη δεν έχει καν λιμάνι ( μια προβλήτα όλο και όλο και αυτή μικρή). για τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια!! Τα πλοία δένουν σε τσαμαδούρια και ο κόσμος προσεγγίζει το νησί με τα τοπικά πλοιάρια. Δυστυχώς αυτό φοβάμαι ότι έπαιξε και τον σημαντικότερο ρόλο στην εν τέλει βύθιση του πλοίου με δεδομένο ότι κανένας δεν ήθελε να "κάτσει" το πλοίο εκεί πράγμα που "ανάγκασε" τους τοπικούς φορείς να μεταφέρουν το πλοίο σε άλλο τόπο. Το σημείο που δένουν τα πλοία δεν ξεπερνά το βάθος των 40-50 μέτρων και εάν μπατάριζε εκεί θα δημιουργούσε μεγάλο πρόβλημα προσέγγισης σε άλλα βαπόρια. Αυτό θα ήταν μεγάλο πλήγμα για την περιοχή. Επιλέχτηκε λοιπόν ή εάν θέλεις υπήρξε συναίνεση απ τους τοπικούς φορείς ( λιμεναρχείο κλπ ) και τον κόσμο να μεταφερθεί το σκάφος αλλού και ότι ήθελε προκύψει. Και προέκυψε.
Αυτή είναι η άποψη μου και την καταθέτω περιμένοντας και εγώ την τελική έκθεση των πραγματογνωμόνων .
Post a Comment