14 May 2007

Υπέρυθρη θερμογραφία και οι εφαρμογές της

Ψάχνοντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας στην βραδινή πλεύση ( δύσκολη αλλά κάποιες φορές "αναγκαία" καθότι ο καιρός ως επί το πλείστον "πέφτει" την νύχτα) βρήκα κάτι ενδιαφέρον ( όχι μόνο για την ναυτιλία) και το δημοσιεύω εδώ μήπως και σας φανεί χρήσιμο.

Κεντρική σελίδα.

5 comments:

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα said...

Υπέρυθρη όραση για νυκτερινή πλοήγηση; Χμμμμμ....
Καταρχάς δεν είναι όλα τα εμπόδια θερμά, ώστε να εμπιστευτείς την εκπομπή θερμότητας.
Μετά, οι παθητικές νυκτερινές διόπτρες, που πολλαπλασιάζουν το φως των αστέρων, δεν δίνουν βάθος. Άσε που μπορεί να παρασυρθείς από κάποιο φωτεινό σημείο στον ορίζοντα και να μην δεις κάνα βράχο ή κάνα επιπλέον αντικείμενο. Διάβαζα ότι και στα ελικόπτερα δεν τις έχουν και σε μεγάλη υπόληψη.
Το απλό ρανταράκι και το βυθόμετρο σε χαλάει;

Kapetanios said...

Βάλια κάλτα , καλησπέρα.
Αντιγράφω ακριβώς το άρθρο που διάβασα :
" Το νέο Voyager είναι η πρώτη στον κόσμο μακράς εμβέλειας κάμερα θερμικής απεικόνισης που σχεδιάστηκε για ναυτιλιακές εφαρμογές, βασισμένη στην ανθρώπινη όραση. Χρησιμοποιεί την ιδέα της πεδιοποιημένης όρασης που παρέχει μια απεικόνιση υψηλής ευκρίνειας στο κέντρο μιας ευρέος πεδίου απεικόνιση για εξαιρετική γνώση των συνθηκών που επικρατούν. Είναι πανίσχυρο, με πολυαισθητήρα γυροσκοπικά σταθεροποιημένο, μέσης εμβέλειας, σύστημα νυκτερινής θερμικής ενόρασης. Περιλαμβάνει δύο κάμερες θερμικής απεικόνισης και μία κάμερα ημέρας/χαμηλού φωτός. Η τεχνολογία της πεδιοποίησης μιμείται το ανθρώπινο μάτι με το να προσφέρει υψηλή ευκρίνεια στο κέντρο μιας εικόνας. Αυτό επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας δυο μη ψυχόμενες θερμικές κάμερες με ανιχνευτή 320χ340 pixels, η μία με φακό 140 mm και στενό οπτικό πεδίο 5μοιρών και η άλλη με φακό 35 mm και ευρείας γωνίας 20 μοιρών οπτικό πεδίο. Ο συνδυασμός αυτός επιτρέπει στον καπετάνιο να δει μια μεγάλη περιοχή χωρίς να "χάνει" καμιά λεπτομέρεια.
Το Voyager το επιτυγχάνει αυτό με τις δύο ανεξάρτητες θερμικές κάμερες και μια πατενταρισμένη μοναδική τεχνική επεξεργασία εικόνας που παρέχει ταυτόχρονα τα οπτικά πεδία, καθώς και διαρκές ζουμ ανάμεσα στο ευρύ και το στενό οπτικό πεδίο. Σας επιτρέπει να δείτε αντικείμενα στο μέγεθος ενός ανθρώπου, περισσότερο από 2 km μακριά ή αντικείμενα επιπλέοντα στην θάλασσα διαστάσεων 2,3χ 2,3 μέτρα περίπου στα 6km μακριά.
Το Voyager μπορεί να δει αυτά τα αντικείμενα ακόμη και στο απόλυτο σκοτάδι, μέσα από καπνό, ομίχλη και τις πλέον αντίξοες καιρικές συνθήκες."

Για το ραντάρ να πω ότι η ακτινοβολία του δεν είναι και η καλύτερη ειδικά εάν "βλέπει" το κεφάλι μας . Επίσης υπάρχει και ένα πρόβλημα στην ανάλυση με την έννοια του ότι εάν σημαδεύει χαμηλά( για να πιάσει επιπλέοντα αντικείμενα - μεγάλος φόβος για τα ταχύπλοα)επηρεάζεται και δίνει λάθος πληροφορίες απ τον κυματισμό.
Το βυθόμετρο έτσι κι αλλιώς είναι ανενεργό από κάποια ταχύτητα ( 6-7 κόμβων) και πάνω. Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ταχύπλοα που η μέση ταχύτητα βρίσκεται στους 25-30 κόμβους. Στα ιστιοφόρα και στα σκάφη εκτοπίσματος δεν υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα.
Εγώ προσωπικά δεν ταξιδεύω αφέγγαρη νύχτα και προτιμώ να προσεγγίζω τις ακτές απ τα ανοιχτά και όχι κόστα-κόστα. Θεωρώ ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα δημιουργείται από γιαλό. Και αυτό γιατί όλες οι μικρές βάρκες κινούνται εκεί κατά πρώτο και κατά δεύτερο τα 3-4 μίλια είναι και το συνηθισμένο αλιευτικό πεδίο( σημαδούρες, δίχτυα κλπ) των παράκτιων αλιέων.
Για το μηχανάκι θα το ψάξω λίγο ακόμη και θα σου πω λεπτομέρειες.

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα said...

Κατήλαβα!
Το μηχανάκι διορθώνει τις ατέλειες των συσκευών νυκτερινής όρασης, οι οποίες δεν είχαν στερεοσκοπική όραση και βάθος πεδίου.
Αλλά φκιάχνει αληθινά στερεοσκοπική όραση ή κάτι που μοιάζει;
Για το ραντάρ και τις ακτινοβολίες, δεν το 'χα σκεφτεί. Και στο φουσκωτό, πάνω στο κεφάλι σου θα το 'χεις.
Αλλά μην πολυπιστεύεις τις διαφημίσεις...

ο δείμος του πολίτη said...

Στο στοιχείο σου, δηλαδή.

diavatis said...

κανόνισε για νυχτερινές πλεύσεις...
σε έχω φάει... λέμεεεε:)))