29 September 2007

Πολιτική παιδεία

Ρωτήθηκα από φίλους , ποιο είναι το ενδιαφέρον μου για τις εσωκομματικές εξελίξεις ενός κόμματος που δεν ανήκω στις τάξεις του.

Θέλοντας λοιπόν να απαντήσω θα πω ότι:
Ασφαλώς και το βασικό θέμα για μένα τελικά δεν είναι το ΠΑΣΟΚ και οι φυσιολογικές εξελίξεις (ανάδειξη νέου αρχηγού μετά από ήττα μιας παράταξης κλπ) αλλά το υπάρχον κοινοβουλευτικό μας σύστημα.
Σύστημα που άγεται και φέρεται από σόια τα τελευταία 50 και βάλε χρόνια με πρωταγωνιστές ( δίκην Δούρειου ίππου)"Δημοκρατικά" κόμματα στα οποία επικρατούν συνθήκες μοναρχίας και κληρονομικότητας.
Και αυτό φίλοι μου δεν συμβαίνει μόνο με το ΠΑΣΟΚ, συμβαίνει και με το δεύτερο κόμμα εξουσίας την ΝΔ.
Και έτσι πορευόμαστε στην νεότερη πολιτική μας Ιστορία ερχόμενοι αντιμέτωποι με τα αποτελέσματα , που βεβαίως όλοι , μα όλοι μας θεωρούμε το λιγότερο αρνητικά.
Η ροπή σε προσωπολατρίες δείχνει πολιτική ανωριμότητα του ίδιου του εκλογικού σώματος το οποίο και μεταβάλλεται σε έναν απλό θεατή ( ούτε καν παρατηρητή) των γεγονότων, που από την εξέλιξη τους εξαρτάται ένα ΜΕΓΑΛΟ κομμάτι της ζωής του!!
Αυτό δεν λέγεται Δημοκρατία και Δημοκρατικές διαδικασίες , λέγεται δημοπρασία με αντικείμενο την άγνοια και την ανάγκη ύπαρξης του κοσμάκη.
Στην άγνοια και στην βιοποριστική ανάγκη που μειώνει ( μέχρις εξαφανίσεως) τον ορίζοντα πολιτικής όρασης και αντίληψης , επενδύουν οι πολιτικοί φωστήρες του τόπου μας για να διαιωνίσουν την ύπαρξη τους.
Την πολιτική αμορφωσιά του λαού μας εκμεταλλεύονται οι γύπες του κατ’ επίφασιν δημοκρατικού μας πολιτεύματος και την επικύρωση ( μέσα από την συνυπευθυνότητα που απορρέει απ την ψήφο τους ) ζητούν από τα «μέλη» και τους «φίλους» των λογής λογής α-κινημάτων και «δημοκρατικών παρατάξεων»
Αυτήν την αμορφωσιά πρέπει να εξαλείψουμε εάν θέλουμε να έχουμε κάποιο μέλλον σε τούτον τον τόπο
Το ζήτημα της πολιτικής παιδείας λοιπόν είναι το σημαντικότερο και τα γεγονότα που παρακολουθούμε ( με ενδιαφέρον , απο το πρόσωπο μου, είναι η αλήθεια) δεν συνάδουν προς αυτήν την κατεύθηνση.

28 comments:

Darthiir the Abban said...

Επειδή βέβαια χαΐρι δεν βλέπω, λέω να ξεκινήσουμε τα εκπαιδευτικά σεμινάρια...

Μέχρι να μας στείλουν μακρόνησο δηλαδή...

koulpa said...

..Mάλον τσάμπα χαρήκαμε με το δημοψήφισμά για τη βασιλία.. Εχω την αίσθηση ότι απλά άλλαξαν βασιλικό οίκο.. αντί Γλίκσμπουργκ.. Καραμανλοπαπανδρεομιτσοτάκιδες..
"..χρυσές κι οι αλυσίδες
πως δεν τις είδες;.."
Έλα ντε;
Ας το παλέψουμε ο καθένας στο μικρόκοσμο του και βλέπουμε..
Την (συναγονιστική) καλημέρα μου:):)

Kapetanios said...

Και πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις ,( περί πολιτικής παιδείας ο λόγος) νάτος και ο Τζιώτας!!!!
Βλέπετε ότι ακόμη και η πολιτική απάτη μπορεί να έχει ονοματεπώνυμο :))
Ποιος είναι αυτός ο αετός , ποιος είναι αυτός ο τύπος θα με πείτε?
Ξέρω κι εγώ !!
ΟΜΩΣ
Διαβάστε το δημοσίευμα της σημερινής Ελευθεροτυπίας που γράφει ότι:

"...*Κι όχι μόνο. Η παρουσία του Κ. Σκανδαλίδη στην κούρσα της διαδοχής «διασπά» και τον παλιό ανδρεϊκό-παπανδρεϊκό κομματικό μηχανισμό (που λειτουργεί υπέρ του Γιώργου), καθώς παιδί του ίδιου «σωλήνα» είναι και ο Κ. Σκανδαλίδης, ο οποίος διετέλεσε επί σειρά ετών υπουργός Εσωτερικών και γραμματέας στο κόμμα.
*Ο Ευ. Βενιζέλος ήταν ο πρώτος που με ανακοίνωσή του «καλωσόρισε» την υποψηφιότητα Σκανδαλίδη. Ο Γ. Παπανδρέου δεν είπε κουβέντα. Αλλά έδωσε εντολή στους δικούς του «ανθρώπους», τον Δημ. Ρέππα, τον Χρ. Παπουτσή, να είναι «θετικοί απέναντι στον Κώστα» χωρίς να αφήσουν το παραμικρό υπονοούμενο για πιθανές υπόγειες σχέσεις του με το «στρατόπεδο» Βενιζέλου.
Αν θέλουν, άλλωστε, να μπλοκάρουν την υποψηφιότητά του, υπάρχει κι άλλος τρόπος να το κάνουν: Στο τελευταίο Πολιτικό Συμβούλιο συμφώνησαν στο ότι σε περίπτωση δύο υποψηφιοτήτων δεν είναι αναγκαία η τήρηση της πρόβλεψης για την εκ μέρους τους συλλογή υπογραφών από το Εθνικό Συμβούλιο. Αν είναι όμως τρεις, θα ξαναδούν το θέμα.
Αυτό σημαίνει πως αν η πλευρά Παπανδρέου ανακινήσει το ζήτημα, ο Κ. Σκανδαλίδης πρέπει να συγκεντρώσει 86 υπογραφές μελών του Εθνικού Συμβουλίου ή 5 προτάσεις περιφερειακών οργανώσεων ή, αλλιώς, 35.000 (!) υπογραφές απλών μελών του κόμματος. Δεν μοιάζει να έχει εξασφαλισμένη καμιά από τις τρεις προϋποθέσεις.
*Το πιθανότερο είναι πως οι «Παπανδρεϊκοί» δεν θα το κάνουν, για να μην φανούν εμπαθείς απέναντι σε ένα «σύντροφο που εκτιμώ πολύ», όπως ακούστηκε να λέει προχτές ο Γ. Παπανδρέου....."


Και ακριβώς επειδή ο Γιωργάκης δεν θέλει να φανεί εμπαθείς έβαλε ( κατα πως νομίζω εγώ και να με συμπαθάτε μιας και ένας απλός ανθρωπάκος είμαι και μπορεί να κάμω και λάθος) αυτό το αμούστακο και άγνωστο παλικαράκι να βάλει υποψηφιότητα για αρχηγός του ΠΑΣΟΚ!!!!!!!
Κι έτσι η διαδικασία της συλλογής υπογραφών ( υπογραφών που η πλευρά Παπανδρέου πιστεύει ότι δεν διαθέτει ο Σκανδαλίδης ) είναι πλέον απαραίτητη.
Απάτη καραμπινάτη!
Γιατί πολιτική απάτη και έλλειψη ανδρείας είναι η ανειλικρινή στάση απέναντι στους συντρόφους σου και η υιοθέτηση συνωμοτικών διαδικασιών για να κερδηθεί μια καθ’ όλα νόμιμη πολιτική αναμέτρηση.

Kapetanios said...

Την Μακρόνησο δεν την γλιτώνουμε με τίποτα καμηλιέρη! ( κάτι σαν φωνές ακούω στην πόρτα μου :)) λές??)

Έστω κι αν η προσπάθεια μας περιορίζεται στον μικρόκοσμό μας μεσιέ koulpa :))

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα said...

Μα αυτή την πολιτική αμορφωσιά, που λες καπιτάνο, την έχουν επιβάλλει στον κόσμο οι ίδιοι οι πολιτικοί μέσω των ΜΜΕ, πάντα, ώστε να μπορούν να διαιωνίζονται.

Kapetanios said...

Αυτοί κάνουν την δουλειά τους βαλιακάλντα και εμείς πρέπει να κάνουμε την δική μας.
Είναι χρέος προς τον εαυτό μας να μάθουμε κάτι τις παραπάνω από αυτό που θα ‘θελαν οι αφεντάδες μας.
Αλλιώς είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
Δεν μπορεί η ζωή ( δεν έχει δικαίωμα εξάλλου ) να δίνει περισσότερα πράγματα απ αυτά που μπορούμε να διεκδικήσουμε για τον εαυτό μας.
Η παιδεία σίγουρα αφορά και εμάς

Darthiir the Abban said...

Κάτσε ρε Καπετάνιο γιατί κάθε φορά που ακούω την φράση "αυτοί κάνουν την δουλειά τους" ή παραπλήσιές της νευριάζω αφάνταστα.

Από πότε υπάρχει έγκριτη και αποδεκτή δουλειά, στόχος της οποίας είναι η εξαπάτηση, η τέλεση αδικημάτων η χειραγώγιση ή η ψευδής διάδωση στοιχείων;

Για όνομα πιά με την ανοχή στον κάθε καραγκιόζη που "κάνει την δουλειά του"....

Kapetanios said...

Καλά, ασφαλώς και δεν μιλώ για επίσημη αναγνώριση του "επαγγέλματος" τους.
Η παραδοχή της ύπαρξης τους δεν σημαίνει απαραίτητα και την αποδοχή τους. Από πιτσιρικάς ( ευτυχώς δηλαδή) αντιλήφθηκα ότι πέρα από την απαίτηση που μπορώ να εγείρω απέναντι στον οποιονδήποτε, οφείλω κι εγώ στον εαυτό μου να κάνω ό,τι μπορώ καλύτερο.
Η μάθηση και το παίδεμα του εαυτού μας πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα μας. Οι άλλες έπονται.
Υπό αυτήν την έννοια λοιπόν δεν θεωρώ άμοιρο ευθυνών τον ανυποψίαστο πολίτη. Η πληροφορία( προϋπόθεση της γνώσης) διαχέεται και υπάρχει εσαεί στον χωροχρόνο, φτάνει μόνο να την ψάξεις. Και, μεταξύ μας, δεν είναι δα και τόσο δύσκολο πια!
Μην περιμένουμε μασημένη τροφή, δείχνουμε την ανικανότητα μας.
Και η αντίληψη της ανικανότητας μας, από τους έχοντες κάθε φορά την εξουσία, δεν ωθεί τα πράγματα προς το καλύτερο. Προς το χειρότερο τα ωθεί.
Συν Αθηνά και χείρα κίνει φίλε μου και φτωχός τω πνεύματι όποιος δεν το αντιλαμβάνεται για να πράξει τα δέοντα.

Darthiir the Abban said...

Ακριβώς, το γεγονός ότι ο πολίτης δεν είναι άμοιρος ευθυνών, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να μπεί φρένο σε όσους "κάνουν την δουλειά τους".

Η χρήση της φράσης "κάνουν την δουλειά τους" δεν σημαίνει παραδοχή ύπαρξης ενός κακού που πρέπει να διορθωθεί, αλλά αποδοχή της κατάστασης.

Kapetanios said...

Θα διαφωνήσω.
" Οι κλέφτες κάνουν την δουλειά τους αλλά και εμείς πρέπει να προστατέψουμε την περιουσία μας"
‘Όχι , η φράση "κάνουν την δουλειά τους" σημαίνει παραδοχή αλλά όχι αποδοχή του ρόλου τους.
Πέραν όμως από την σύνταξη του λόγου , επί της ουσίας δεν διαφωνείς.
Η απαίτηση μας για το "καλύτερο" πρέπει να είναι διαρκής αλλά η γνώση είναι προϋπόθεση της δικαίωσης του αιτήματος μας.
Δεν μπορεί ( όσο τουλάχιστον φτάνει η δική μου σκέψη)να υπάρξει διαφορετική εξέλιξη.
Η μόρφωση είναι αυτή που καθορίζει σε απόλυτο σχεδόν βαθμό την εξέλιξη μιας κοινωνίας αλλά η μόρφωση δεν εξαρτάται σε απόλυτο βαθμό από τις διαθέσεις της εξουσίας. Εάν ήταν έτσι θα ζούσαμε ακόμη στον μεσαίωνα ή και πιο πριν

Darthiir the Abban said...
This comment has been removed by the author.
Darthiir the Abban said...

Ε όχι, οι κλέφτες δεν κάνουν την δουλειά τους. Δεν υπάρχει θεσμοθετημένη εργασία με το όνομα "κλέφτης", κωδικό στην εφορία κοκ. Οι κλέφτες οδηγούνται στην φυλακή γιατί ακριβώς κλέβουν και αυτό δεν είναι εργασία. Η δυνατότητα δε να την παρουσιάσουν ως τέτοια (βλέπε Κόκαλης κοκ) αποτελεί σφάλμα του συστήματος και πρέπει να διορθωθεί ώστε να ισχύσει και σε αυτή την περίπτωση η ορθή αντιμετώπιση και όχι να νομιμοποιείται με τον τρόπο αυτό η κλεψιά.

H μόρφωση λοιπόν είναι δικό μας θέμα, αλλά η χειραγώγηση του πλήθους δεν είναι "δουλειά" και όσοι την πραγματοποιούν πρέπει να μπαίνουν στην θέση τους, ανεξάρτητα από την ατομική δραστηριοποίηση του καθενός μας.

Kapetanios said...

Κάτσε καλά καμηλιέρη για θα σου θυμίσω ότι η προπαγάνδα ( που δεν απέχει πολύ από την χειραγώγηση) ήταν - και είναι νομίζω ακόμη ανεξάρτητα εάν δεν ενεργοποιείτε- ποινικό αδίκημα. Κατηγορία συχνή για κομουνιστές λίγα χρόνια πριν :))
Η επικοινωνιακή πολιτική ( όρος και αυτός ε?) βασίζεται στον λαοπλάνο λόγο αλλά και η πολιτική διαφήμιση( γνωρίζω την αλλεργία σου με τις διαφημίσεις) στόχο έχει να εγείρει ελπίδες και πόθους.
Μέσα στα πλαίσια της ελεύθερης αγοράς βεβαίως :))))
( πρόσεξε τι θα πεις τώρα γιατί σε κόβω να τίθεσαι ενάντια στην «ελεύθερη αγορά» χαχαχα. Έχουμε δεν έχουμε , όλο στον καπιταλισμό καταλήγουμε σαν την αιτία όλων των κακών εμείς οι κομουνιστάδες! :)
Συμπέρασμα που στην προκειμένη περίπτωση είναι λάθος και «λογική πλάνη» καθότι χειραγώγηση και προπαγάνδα υπήρχαν και στα κομμουνιστικά- και άρα μη ελεύθερης αγοράς- καθεστώτα)

Darthiir the Abban said...

Δεν τίθεται ζήτημα...
Να μπούν στην θέση τους ανεξαρτήτως καθεστώτως...

Sotiris K said...

Μια πρώτη σκέψη είναι ότι το ενδιαφέρον του καθενός μας για το τι συμβαίνει στα κόμματα, σε όλα τα κόμματα, οφείλει να εκδηλώνεται συνεχώς. Τα κόμματα είναι παράγοντες της πολιτικής ζωής στην οποία (οφείλουμε να) μετέχουμε όλοι.

Θεωρώ επίσης "εκ των ων ουκ άνευ", την ύπαρξη και λειτουργία των πολιτικών κομμάτων.
Η δράση τους εκφράζει τη θέληση των πολιτών, ακόμα κι αν αυτό γίνεται δια της παραλείψεως..

Μέσα σε ένα κοινωνικό σύνολο σαφώς οφείλει να υπάρχουν κανόνες.
Μιλώντας όμως για την πολιτική εξουσία, πάντα θα προκύπτει το πρόβλημα του ποιος τους βάζει τους κανόνες, ποιος και πώς ελέγχει τις λειτουργίες τους, ποιος και πώς αλλάζει αυτούς τους κανόνες.

Και επειδή οι κοινωνίες είναι ανοικτά συστήματα και όχι κλειστά, σε όλες τις παραμέτρους, θα πρέπει να συνυπολογίζει κανείς και τα συμφέροντα και άλλων εκτός της κοινωνίας δομών.

Οι λειτουργίες των πολιτικών κομμάτων, και οι μεταξύ των κομμάτων σχέσεις, εκτός από την διαδικαστικής, έχουν και εκπαιδευτική υπόσταση.
Τα ζητήματα της πολιτικής παιδείας, που αναφέρεις είναι συνυφασμένα με αυτές.
Και όπως συμβαίνει στα εκπαιδευτικά πράγματα, τίποτα δεν είναι μονοσήμαντο.
Δεν υπάρχει μια αλήθεια, δεν υπάρχει ένα καλό πρότυπο που θα μπορούσε να ακολουθηθεί...
Όλα είναι ρευστά, όλα υπόκεινται στη δοκιμασία της σύγκρουσης, για όλα υπάρχει ένα ασταθές σημείο ισορροπίας.

Μην ψάχνουμε να ξεχωρίσουμε τους καλούς από τους κακούς.
Δεν υπάρχουν.
Αυτοί και οι άλλοι υπάρχουν.
Και εμείς που παίρνουμε θέση, είτε με τις εκδηλώσεις μας είτε με την απουσία μας...

Θέλοντας λοιπόν και μη, μετέχουμε όλοι στις διαδικασίες.
Και έχουμε ευθύνη.
Είτε γι αυτά που κάνουμε είτε γι αυτά που δεν κάνουμε...
Τι σημαίνουν όλα αυτά;
Ότι η Δημοκρατία είναι ένα δύσκολο πολίτευμα και ακόμα περισσότερο, μη δυνάμενο ουσιαστικά να οριστεί.
Όποιος το επιχειρεί, μοιραία βγαίνει εκτός, γιατί κάθε ορισμός είναι στατικός, ενώ οι λειτουργίες της κοινωνίες δυναμικές...

Καλό σας ξημέρωμα
Και έστω με μια μικρήηη καθυστέρηση, Καλό μήνα

Darthiir the Abban said...

Και όμως Σώτο μου, υπάρχουν μονοσήμαντες «αλήθειες». Για παράδειγμα υπάρχει η αλήθεια που λέει ότι όταν εκμεταλλεύεσαι κάποιον είσαι κακός. Υπάρχει η αλήθεια που λέει ότι όταν κλέβεις κάποιον είσαι κακός. Υπάρχει η αλήθεια που λέει ότι όταν στερείς την δυνατότητα από κάποιον να απολαύσει τους πόρους που απολαμβάνεις είσαι κακός. Τελικά υπάρχουν και μονοσήμαντα ορισμένοι «κακοί»! Σίγουρα βέβαια όλες αυτές οι αλήθειες πηγάζουν ορισμένες από μια αρχή η οποία λέει πως ο κάθε συνάνθρωπός μας είναι ισότιμος και χρήζει σεβασμού. Και είμαι σίγουρος πως όσο ρευστή και αν είναι η δημοκρατία, δεν θα βρεις κανέναν δημοκράτη να θέλει να ακυρώσει την ισχύ της αρχής. Οπότε συνεπώς άμεσα ορίζονται μονοσήμαντα οι αλήθειες και ο καλός ή ο κακός.
Το πρόβλημα της κοινωνίας μας δεν είναι οι αλήθειες της λοιπόν, το πρόβλημα της κοινωνίας μας είναι η προσκόλληση σε θέσφατα. Είναι τραγικό το πόσο πρέπει να ελαττώθηκε η ανθρώπινη νοημοσύνη από τον καιρό του Ηράκλειτου, ώστε να προσκολλάται σε θέσφατα. Και το βασικότερο πρόβλημα της κοινωνίας μας είναι ο ατομισμός. Μια ιδιότητα η οποία έρχεται σε αντίφαση με την ίδια την αρχή πάνω στην οποία στηρίζεται η κοινωνία. Μια αρχή που κανένας δεν θα δηλώσει διατεθειμένος να καταργήσει, όσο ατομιστής και αν είναι. Και μιας και ο καπετάνιος έκανε την χάρη να αναφέρει την «ελεύθερη αγορά», αυτή δεν είναι υπεύθυνη για την χειραγώγηση, αλλά σίγουρα την εντείνει, αν σκεφτούμε πως παλιότερα είχαμε προπαγάνδα μόνο για τα καθεστώτα, ενώ σήμερα έχουμε προπαγάνδα ακόμα και για το σαμπουάν που χρησιμοποιούμε :)
Ο φιλελευθερισμός γενικότερα είναι χαμένη υπόθεση όχι λόγω όσων πρεσβεύει, αλλά λόγω της αρχής στην οποία στηρίζεται: τον ατομισμό. Η αρχή του έρχεται σε αντιδιαστολή με την βασική αρχή της δημοκρατικής κοινωνίας και συνεπώς τα ορίσματα στα οποία καταλήγει είναι λάθος. Το δεύτερο λάθος του φυσικά είναι πως παρουσιάζεται ως θέσφατο, με αποτέλεσμα να μην του δίδεται η δυνατότητα να διορθώσει τα λάθη του :)))

ο δείμος του πολίτη said...

Πόσο συμφωνούμε. Η πλάκα είναι ότι ο κόσμος γνωρίζει πολύ καλά ότι η πολιτική των δύο κομμάτων δεν αλλάζει με την αλλαγή προέδρου, αλλά επιμένουν να συμμετέχουν στις όποιες διαδικασίες. Από την άλλη, μην ξεχνάς ότι το όλο ζήτημα περιπλέκεται μέσα στην αγωνιώδη ψυχολογική ανάγκη πολλών να εντάσσονται σε μία ομάδα ελπίζοντας στη νίκη της. Βέβαια, στην πολιτική συμφωνου΄με ότι είναι κακό και οδηγεί με μαθηματική βεβαιότητα στο φανατισμό που λίγο απέχει από το φασισμό.

Kapetanios said...

Σωτήρη αυτό που πρόσεξα στην τοποθέτηση σου είναι η διάθεση να αναδείξεις την μη συμμετοχή ("παράλειψη" , "απουσία" κλπ)σαν συστατικό της δημοκρατίας.
Δεν θα είχα αντίρρηση κατ αρχήν αλλά με την προϋπόθεση ότι η "αποχή" ήταν συνειδητή επιλογή και όχι επιβαλλόμενη( αρνητική προπαγάνδα, φόβος , άγνοια κλπ)

Ασφαλώς και το "κακό" είναι απολύτως διακριτό ( άρα και ορίσημο) με την μόνη διαφορά ότι η ηπιότερη του μορφή παύει να ξεχωρίζει φανερά από το "καλό" στην χείριστη του μορφή( υποκριτικό, συμφεροντολογικό κλπ)και έτσι υπάρχει μια ανοχή στην ύπαρξη του.
Ναι η παραδοχή σε ορισμένες περιπτώσεις ( όπως σε μορφή θέσφατου όπως λέει και ο καμηλιέρης ) υποδηλώνει -εάν όχι φανερά- μια αποδοχή. Αλλά αυτό συμβαίνει για τον λόγο που εξήγησα παραπάνω, δηλαδή δεν μπορεί να σταθεί μια ξεκάθαρη κατηγορία απέναντι του ώστε να θεωρηθεί και να προσδιοριστεί ως απολύτως κακό (πχ διαφήμιση, πολιτική προπαγάνδα κλπ)

Η Δημοκρατία.
Θέμα που προσεγγίζεται σε επίπεδο καφενείου αλλά και σε επίπεδο διανόησης. Ποια προσέγγιση άραγε "δικαιούται" να δώσει τον ορισμό της? Ο λαϊκός εκφράζει, και σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτεί να ορίσει, τι είναι ή τι θέλει να είναι Δημοκρατία. Μέσα απ αυτήν την προσέγγιση εξάλλου έστειλε το ΛΑΟΣ στην Ελληνική βουλή!! Για να λέει "τα σύκα σύκα και την σκάφη σκάφη"
Θεωρεί ο αδαής ότι η ύβρις είναι δικαίωμα του!
Γνώμη μου είναι ότι η "Δημοκρατία" δεν είναι πανάκεια. Ούτε όπως εφαρμόζεται σήμερα αλλά και ούτε σε κάποια άλλη της μορφή. Δεν λύνονται όλα τα ζητήματα της κοινωνικής δομής με όρους πλειοψηφίας. Έγιναν σοβαρά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση τον προηγούμενο αιώνα με την "Διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων". Στην Ελλάδα δυστυχώς επιμένουμε να θεωρούμε το δικαίωμα της πλειοψηφίας ισχυρότερο της μονάδας σε κάθε περίπτωση! Θα συμφωνούσα εάν η μονάδα δεν ήταν αναγκασμένη να συμμορφωθεί ντε φάκτο με τις απαιτήσεις τις πλειοψηφίας.

Kapetanios said...

Ο ατομισμός είναι δικαίωμα καμηλιέρη . Ύψιστο δικαίωμα θα έλεγα με σημαντικότατο ρόλο. Κανένας δεν μπορεί να τον αποκλείσει.. Μέσα από την ατομικότητα μας και την απόλυτη διαφορετικότητα μας συμβάλουμε στην εξέλιξη του είδους μας. Η κλωνοποίηση ασφαλώς και δημιουργεί "ιδανικές" κοινωνίες αλλά αφαιρεί την ανθρώπινη υπόσταση. Το μωσαϊκό ιδεών, απόψεων προσδοκιών και προσωπικών κατακτήσεων είναι η πεμπτουσία της ελευθερίας. Και η ελευθερία προκύπτει από την ασταμάτητη , σφοδρή σύγκρουση του ( κάθε φορά διαφορετικού κατά περίπτωση) συνόλου με το άτομο.

Kapetanios said...

Και όμως φίλε δείμο . Σε ιδιόκτητα κόμματα ( με την μορφή της δημιουργίας "ανοίξαμε και σας περιμένουμε" ) η αλλαγή ενός αρχηγού και δη ιδιοκτήτη σηματοδοτεί μια καινούργια πορεία (τουλάχιστον σε εσωτερικό επίπεδο).
Η μετάβαση της αρχηγίας από τον Α Παπανδρέου στον Κ Σημίτη έπαιξε τον ρόλο της μεταβατικής κατάστασης που ολοκλήρωσε τον κύκλο της με την ΠΑΡΑΔΟΣΗ των ηνίων στον "φυσικό" διάδοχο λίγα χρόνια αργότερα, Γ Παπανδρέου. Η ανάληψη της ηγεσίας του κόμματος από τον Ε Βενιζέλο ( εάν γίνει) θα σημάνει το τέλος μιας εποχής για το κόμμα αυτό και την αρχή μιας άλλης.
Εάν είναι θετική ή όχι αυτή η εξέλιξη δεν γνωρίζω. Πάντως είναι μια εξέλιξη προς την κατεύθυνση της δημοκρατικής λειτουργίας του ΠΑΣΟΚ.

Darthiir the Abban said...

Ας μην μπλέκουμε την ατομικότητα και τον σεβασμό της (τον οποίο πρέπει να τυγχάνει) με τον ατομισμό (ο οποίος οδηγεί στον μη-σεβασμό της ατομικότητας όλων των άλλων)...

Kapetanios said...

Δεν είναι απαραίτητο ο "ατομισμός" να εξελιχθεί σε "ατομικισμό" αν και αυτός μπορεί να είναι ο απώτερος στόχος του.
Στο βαθμό που η κοινωνία μάχεται να διατηρήσει την ελευθερία της δημιουργεί το πλαίσιο ύπαρξης της ατομικότητας μας.
Φαινόμενα "ατομοκρατίας" όπως και φαινόμενα "δικτατορίας της πλειοψηφίας" υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα( θέσφατο :).
Είναι κατάκτηση (και όχι απαίτηση)η ελευθερία ή η Δημοκρατία( στο βαθμό που δεν στερεί την ατομική ελευθερία) και το σύνολο των πολιτών πρέπει να δραστηριοποιείτε προς αυτήν την κατεύθυνση.
Η "μη συμμετοχή" λοιπόν στο πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι επιτρέπει τέτοια στρεβλά φαινόμενα.
Απ την άλλη δεν θα διαφωνήσω μαζί σου στην ύπαρξη ενός νομικού πλαισίου αλλά και στην εφαρμογή του (απ την μη εφαρμογή του εξάλλου πάσχουμε) αλλά θα διαφωνήσω στο ότι τα κακώς κείμενα οφείλονται σε αυτές τις στρεβλότητες ( άρα περιορίζοντας τες νομικά θα έχουμε λύσει το μεγάλο πρόβλημα).
Η κακή ή καλή κατάσταση οφείλετε στην ανωριμότητα και αμορφωσιά της κοινωνίας ως αντίπαλο δέος απέναντι στον ατομικισμό και αυτήν πρέπει να βελτιώσουμε.
Εσύ απαιτείς το κράτος( σαν θεσμός) να περιορίσει το δικαίωμα στον ατομισμό μας και γιατί όχι στον ατομικισμό μας αντιμετωπίζοντας τον σαν κακουργηματική πράξη.
Σε καμία των περιπτώσεων.
Η άρνηση μου να συνεργαστώ μαζί σου δεν σου αφαιρεί το δικαίωμα να ορίσεις την ζωή σου όπως καταλαβαίνεις και μπορείς. Και το «μπορείς» περνά μέσα από την γνώση και την ικανότητα σου. Δεν είναι δίκαιο να περιορίσεις την δική μου ικανότητα καταδικάζοντας την να περιοριστεί στα πλαίσια της δικής σου ανικανότητας ούτε και να με αναγκάσεις να υπηρετώ με την ικανότητα μου και την ευφυΐα μου την ανικανότητα σου μοιραζόμενοι τα «κέρδη» μου μαζί σου.
( εξαιρούνται περιπτώσεις κλεψιάς και απάτης)
Να, αυτά συζητάνε τώρα στο ΠΑΣΟΚ και η κοινωνία μόνο κερδισμένη θα βγει από τον διάλογο που εξελίσσεται και από τις εξελίξεις στα εσωτερικά του….( και μετά ξυπνήσαμε :)))

ο δείμος του πολίτη said...

Μόνο, καπετάνιε, που τέτοια λογική απέχει από τη δημοκρατία και θυμήζει μοναρχία με συμβασιλέα δίπλα σε ανήλικο βασιλιά (που θέλησε μάλιστα ο συμβασιλιάς να γίνει ο ίδιος αρχηγός δυναστείας).

Darthiir the Abban said...

Μα ουδέποτε μίλησα για νομικά πλαίσια :)

Την νομολατρεία την αφήνω για τους "φιλελεύθερους" που δεν έχουν άλλο τρόπο να προστατευτούν από την ασυδωσία τους :)

Το πρόβλημα είναι ο ατομισμός αυτός καθεαυτός, όχι γιατί πρέπει κάποιος να τον περιορίσει, αλλά γιατί απλά αποτελεί το οπτικό πρίσμα μέσω του οποίου κοιτάς την κοινωνία, με αποτέλεσμα να καταπατάς την ισότητα ανθρώπων στην οποία προαναφέρθηκα βάζοντας το άτομο άνω του συνόλου.

Όσο για το θέμα του "μπορείς", πόσες φορές άραγε με την άρνησή μας ή με άλλες πράξεις μας, ακούσια - δεν συζητάω για τα εκούσια, αφαιρέσαμε την δυνατότητα σε άλλους να μπορούν, ακόμα και αν είχαν την ικανότητα και της δυνατότητα και "μπορούσαν" περισσότερο από εμάς;

Kapetanios said...

Ο βασιλεύς πέθανε
Ζήτω ο Βασιλεύς!
Η Δημοκρατία προϋποθέτει παιδεία.
Μα ποιος την έχασε για να την βρούμε εμείς.
Καλησπέρα δείμο :)

Συζητώντας πριν καιρό με έναν σοβαρότατο οικονομικό παράγοντα της πόλης μας για το μέλλον των παιδιών του μου είπε:
Ξέρεις ποιον φοβάμαι ρε Κώστα?
Τα παιδιά των φαναριών τρέμω γιατί κάποιο απ αυτά είναι σίγουρο ότι κάποια μέρα θα κάνει τον γιο μου μια μπουκιά.
Και έτσι γίνεται αιώνες τώρα.
ΠΟΤΕ δεν μπόρεσε μια οικονομική αυτοκρατορία να διατηρήσει την περιουσία της πάνω από 3-4 γενεές( και δικαίως) Το χρήμα και η δύναμη κύκλους κάνει καμηλιέρη και αυτόν που "μπορεί" δεν τον σταματάς με τίποτα.
Από εκεί και πέρα ασφαλώς και η ανταγωνιστικότητα είναι χαρακτηριστικό της ανθρώπινης υπόστασης. Πρέπει να μπορείς περισσότερο απ αυτόν που υπάρχει σε μια θέση την οποία ποθείς.
Να στην χαρίσει δεν μπορεί κανένας, δεν είναι δίκαιο.
Η "ισότητα" των ανθρώπων αφορά στις προϋποθέσεις. Δεν αφορά καθόλου τις κατακτήσεις. Στις κατακτήσεις ΚΑΝΕΝΑΣ δεν είναι ίσος με κανέναν!
Το νομικό πλαίσιο με γνώμονα την προστασία των αδύναμων από την ασυδοσία των ισχυρών επιβάλλεται.
Πρέπει να σταματήσουμε την δουλεία που δυστυχώς συνεχίζει να υπάρχει και στις μέρες μας

Darthiir the Abban said...

Συνεχίζεις να πιστεύεις πως οι θέσεις μου προϋποθέτουν να χαρίσεις κάτι. Αντιθέτως πιστεύω στην αξιοκρατεία και στην προσπάθεια και τον συναγωνισμό (ο ανταγωνισμός είναι το μέγιστο κακό κατ' εμέ). Απλά ταυτόχρονα πιστεύω και στο "πλαφόν". Υπάρχει ένα μέγιστο και καθορίζεται από το γεγονός ότι οι διαθέσιμοι πόροι αυτού του πλανήτη, ακόμα και αυτού του σύμπαντος, δεν είναι άπειροι :)

Darthiir the Abban said...

*** Αυτά όσον αφορά στην ελεύθερη αγορά, γιατί και για τις άλλες εκφάνσεις του "φιλελευθερισμου", το ατομιστικό πρίσμα του τον καίει ;)))

Kapetanios said...

"..Απλά ταυτόχρονα πιστεύω και στο "πλαφόν". Υπάρχει ένα μέγιστο και καθορίζεται από το γεγονός ότι οι διαθέσιμοι πόροι αυτού του πλανήτη, ακόμα και αυτού του σύμπαντος, δεν είναι άπειροι:)"

Εγκρίνω ανεπιφύλακτα και επαυξάνω!
:)))
(και μιας και μιλάμε για πόρους αυτού του πλανήτη, περιμένω ένα βιβλίο αύριο ,που μιλά για την "Γεωθερμία"
Όλη την διαδικασία δε , θα την παρακολουθήσω στο εργοτάξιο μου μιας και εκκρεμεί μια τέτοια εγκατάσταση :))