17 October 2007

Σύγκρουση φορτηγών πλοίων έξω απο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης!

"Φρόνιμος είναι ο ναυτικός
που σκιάζεται τη ρηχή θάλασσα
γιατί τη βαθιά την υπολογίζει
θέλει δεν θέλει"
Είναι , αλήθεια, περίεργη η ψυχολογία του ναυτικού απέναντι στην θάλασσα.
Ο ερχομός του στο λιμάνι ή η εικόνα της στεριάς σε κοντινή απόσταση , του δημιουργεί ένα συναίσθημα σιγουριάς και ανωτερότητας απέναντι στο θεριό , την θάλασσα , θαρρείς ότι κατάφερε να την νικήσει και το δέσιμο στο λιμάνι δεν είναι τίποτε άλλο παρά η παραδοχή της νίκης του.
Αλλιώς δεν εξηγείται πως τα περισσότερα ατυχήματα, και μάλιστα πολύνεκρα, γίνονται δυο βήματα μακριά απ την στεριά!
Με αφορμή το σημερινό ατύχημα έκατσα και θυμήθηκα κάμποσα ναυάγια που έγιναν μόλις λίγα μέτρα απ την στεριά.

5/4/2007 "Sea Diamond"
Όλοι θυμόμαστε το πολύ πρόσφατο ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Κυπριακής ιδιοκτησίας μέσα στην καλντέρα του λιμανιού της Σαντορίνης παρασέρνοντας (?) στο θάνατο πατέρα και κόρη και δημιουργώντας μια μεγάλη οικολογική καταστροφή που τις συνέπειες της ενδεχομένως δεν τις έχουμε δει ακόμη.

26/9/2007 "Εξπρές Σάμινα"
2 μόλις μίλια έξω απ το λιμάνι της Πάρου και την ώρα σχεδόν των ελιγμών προσέγγισης , το επιβατηγό οχηματαγωγό προσέκρουσε στις ξέρες "Πόρτες" και μετά από ελάχιστα λεπτά παρέσυρε στον θάνατο 80 επιβάτες !

1996 "Ποσειδών Εξπρές"
Με πορεία από Νάξο σε Πάρο το οχηματαγωγό επιβατηγό πλοίο προσέκρουσε ( ευτυχώς χωρίς θύματα) στο Κρατζί της Πάρου !!

5/11/1996 "Κωστάκος"

Αραγμένο σε έναν όρμο λίγο έξω από το λιμάνι της Σάμου με τα φώτα του κλειστά, όπως όριζε η άσκηση του Πολεμικού Nαυτικού «Παρμενίων», βρισκόταν η πυραυλάκατος του Eλληνικού Πολεμικού Nαυτικού «Κωστάκος».
Το επιβατηγό «Σάμαινα» που σύμφωνα με την κατάθεση του καπετάνιου του δεν γνώριζε ότι η πυραυλάκατος βρισκόταν στη θαλάσσια περιοχή το αντιλήφθηκε λίγο πριν από τη σφοδρή σύγκρουση. Το αποτέλεσμα ήταν η βύθιση του «Κωστάκος», στις 6.45 το απόγευμα, λίγα μέτρα από το ακρωτήρι Αυλάκια. 4 άνδρες του πολεμικού ναυτικού το συνόδευσαν στην πορεία του στον υγρό τάφο.


24/2/1983 "Χρυσή Αυγή"
Το οχηματαγωγό «Χρυσή αυγή» είχε αποπλεύσει από το λιμεναρχείο Ραφήνας με προορισμό τα νησιά Ανδρο, Τήνο, Πάρο και Νάξο, μεταφέροντας 9 βυτιοφόρα, 4 φορτηγά, με πλήρωμα 23 ατόμων και 14 οδηγούς αυτοκινήτων. Στις 6.35 μ.μ. και ενώ βρισκόταν σε απόσταση 4 ν.μ. από το ακρωτήριο Μαντήλι έστειλε σήμα κινδύνου. Για τους 26 από τους 47 ανθρώπους δεν υπήρξε γλιτωμός..

Αλλά και παλιότερα τα πράγματα δεν ήταν διαφορετικά
Το "Χειμάρρα", ένα ατμόπλοιο έμελλε να παρασύρει στον θάνατο μέσα στον Ευοικό κόλπο και δίπλα απ την νησίδα "Γάιδαρος" 391 επιβάτες !!
Πολλά ακούστηκαν για το ναυάγιο αυτό ( τα οποία και δεν επαληθεύτηκαν ποτέ) γιατί έγινε σε καιρό εμφυλίου στις 20/1/1947.

Ας ελπίσουμε ο κατάλογος των ανεύθυνων κεπετανέων να σταματήσει εδω.

Δεν είναι που δεν δέχομαι τα ναυτικά ατυχήματα αλλά τα "δέχομαι"( που λέει ο λόγος δηλαδή) ΜΟΝΟ κάτω απο πολύ δύσκολες συνθήκες!



3 comments:

Unknown said...

Προσεχώς και στα βουνά...

ο δείμος του πολίτη said...

Το θέμα ότι τέτοια πράγματα θα έπρεπε να αποφεύγονται, αλλά βλέπω ότι κάνουν κάνουν την πάπια. Τελικά έφταιγε ο καπετάνιος που χάθηκε (του μικρού σκάφους);

Kapetanios said...

Κατα πάσα βεβαιότητα Καμηλιέρη :((

δείμο χωρίς να είμαι σίγουρος , μάλλον.
Το τεράστιο ( κοντά 290 μέτρα) "Ντουμπάι Γκάρντιαν" έμπαινε στο λιμάνι με πλοηγό οπότε..
Απ ότι άκουσα πάντως ο καπετάνιος του "Ντάιμοντ Ι"(το 65μετρο σχεδόν σκάφος που βούλιαξε)δεν έφευγε απ την γέφυρα προσπαθώντας ίσως να το σώσει.
Κρίμα!
Εγώ απ την άλλη σκέφτομαι,
Με τόσο λιγνίτη που έχουμε στην Κοζάνη πως είναι δυνατόν να φέρνουμε και απ αλλού? !! (46.000 τόνους λιγνίτη μετέφερε το σκάφος που βούλιαξε)
Και αυτό το λέω γιατί ακούστηκαν κάποιες φήμες( από τους συνδικαλιστές της ) πως η ΔΕΗ θέλει να μειώσει την ανασκαφή του λιγνίτη απ τα ορυχεία μας για να αυξηθούν οι εισαγωγές από άλλες χώρες!!
Αν αληθεύει κάτι τέτοιο ....